سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه مایه عبرت گرفتن است و از لغزش ایمن می سازد و پشت گرمی می آورد . [امام علی علیه السلام]

روانشناسی

عکس زیبا از نانسی نظر یادتون نره

نانسی عجرم 

نام کامل:نانسی نبیل عجرم 

شهرت:نانسی عجرم 

محل تولد:الشرفیه/لبنان 

تاریخ تولد:may 16th 1983 

آدرس میل شخصی: 

info@nancyajramonli ne.com 

وب سایت رسمی : 

www.nancyajramonlin e.com 

هیچکسی نیست که بگه من از نانسی بدم میاد!اگه هم دوسش نداشته باشه بدشم نمیاد! 

نانسی از سن ۱۲ سالگی کار خود را با پخش آهنگ هاش از کانال نجوم المشتکبل به 

کمک مادر بزرگ خود که اودیت عجرم نام دارد و 

خود از خوانندگان پیشکسوت هستش شروع کرد! 

اولین آلبوم نانسی به نام محتجالک  در سال ۱۹۹۸بیرون آمد که حاصل کار او تا به حال ۴ آلبوم هست: 

محتجالک 

شل عیونک عنی 

۲۰۰۲یا سلام 

۲۰۰۴آه و نص 

همینطور ویدیو های نانسی به ترتیب زیرند: 

محتجالک 

شل عیونک عنی 

اخاصمک آه ۲۰۰۲ 

یا سلام ۲۰۰۲  (برنده بهترین کلیب در سال ۲۰۰۳) 

یای سحر عیونو ۲۰۰۳ 

آه ونص ۲۰۰۴ 

لون عیونک ۲۰۰۴ 

قول تانی کده ۲۰۰۵ (همراه کمپانی کوکاکولا) 

انت ایه ۲۰۰۵ 

نانسی دارای یک برادر و یک خواهر به نام نادین هستش که به گفته خودش

 بهترین دوست اوست!برای علاقه مندان به نانسی باید بگم که قد نانسی ۱۶۸ سانتی متر  و

 وزن او ۵۰ کیلوگرم هست.نام پدر نانسی نبیل عجرم و

 نام مادرش ریواندا عجرم نام دارد. 

نانسی ساکن شهر شیلانه در لبنان هست. 

نانسی عاشق شکلات و شیرینی و کارتون تام و جری هست!و همانطور که میدونید نانسی با کمپانی کوکاکولا همکاری دارد. 

و بالاخره بخاطر این همه محاسن خوبی که نانسی داره به اون لغب 

سیندرلا را داده اند. 

و آخرین خبر از نانسی اینکه نانسی اینروزها حسابی مشغول هست!چون در حال بازی در یک فیلم هست به نام احبک آه .و اینکه در حال تدارک

 آلبوم جدیدش هست به اسم لون سمحک.و بازم اینکه قرار داد جدیدی با

 یک شرکت شامپو بسته که کار تبلیغات این شرکت را به عهده دارد




هدایت عباس زاده ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 2:6 صبح

سهراب سپهری

شاعر، نقاش
تولد ۱۵ مهر ۱۳۰۷، کاشان.
درگذشت ۳ اردیبهشت ۱۳۵۹، تهران.

اهل کاشانم.
روزگارم بد نیست.
تکه نانی دارم، خرده هوشی، سر سوزن ذوقی.
مادری دارم، بهتر از برگ درخت.
دوستانی، بهتر از آب روان.

سهراب سپهری پس از طی تحصیلات شش ساله ابتدایی در دبستان خیام کاشان ( ۱۳۱۹ ) و متوسطه در دبیرستان پهلوی کاشان ( خرداد ۱۳۲۲ ) و به پایان رساندن دوره ی دو ساله ی دانشسرای مقدماتی پسران ( خرداد ۱۳۲۴ )، در آذز ۱۳۲۵ به استخدام اداره ی فرهنگ کاشان در آمد. در شهریور ۱۳۲۷ در امتحانات ششم ادبی شرکت نمود و دیپلم دوره ی دبیرستان خود را دریافت نمود. سپس به تهران آمد و در دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و هم زمان به استخدام شرکت نفت در تهران در آمد که پس از هشت ماه کار استعفا داد. سپهری در سال ۱۳۳۰ نخستین مجموعه ی شعر نیمایی خود را به نام « مرگ رنگ » انتشار داد. در سال ۱۳۳۲ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد و به دریافت نشان درجه ی اول علمی نیز نایل آمد. در همین سال در چند نمایشگاه نقاشی در تهران شرکت نمود و نیز دومین مجموعه ی اشعار خود را با عنوان « زندگی خواب ها » منتشر کرد. آنگاه به تاسیس کارگاه نقاشی همت گماشت. در آذر ۱۳۳۳ در اداره ی کل هنرهای زیبا ( فرهنگ و هنر ) در قسمت موزه ها شروع به کار کرد و در ضمن در هنرستان های هنرهای زیبا نیز به تدریس می پرداخت. در مهر ۱۳۳۴ ترجمه ی اشعار ژاپنی از وی در مجله ی « سخن » به چاپ رسید. در مرداد ۱۳۳۶ از راه زمینی به کشورهای اروپایی سفر کرد و به پاریس و لندن رفت. ضمنا در مدرسه ی هنرهای زیبای پاریس در رشته ی لیتوگرافی نام نویسی نمود. وی همچنین کارهای هنری خود را در نمایشگاه ها به معرض نمایش گذاشت. حضور در نمایشگاه های نقاشی همچنان تا پایان عمر وی ادامه داشت. وی سفرهای دیگری به کشورهای جهان نمود. از آن جمله است:
- سفر به ایتالیا ( وی از پاریس به ایتالیا می رود )؛
- سفر به ژاپن ( توکیو در مرداد ۱۳۳۹ ) برای آموختن فنون حکاکی روی چوب که موفق به بازدید از شهرها و مراکز هنری ژاپن نیز می شود؛
- سفر به هندوستان ( ۱۳۴۰ )؛
- سفر مجدد به هندوستان ( ۱۳۴۲، بازدید از بمبئی، بنارس، دهلی، اگره، غارهای آجانتا، کشمیر )؛
- سفر به پاکستان ( ۱۳۴۲، تماشای لاهور و پیشاور )؛
- سفر به افغانستان ( ۱۳۴۲، اقامت در کابل)؛
- سفر به اروپا ( ۱۳۴۴، مونیخ و لندن )؛
- سفر به اروپا ( ۱۳۴۵، فرانسه، اسپانیا، هلند، ایتالیا، اتریش )؛
- سفر به امریکا و اقامت در لانگ آیلند ( ۱۳۴۹ و شرکت در یک نمایشگاه گروهی و سپس سفر به نیویورک )؛
- سفر به پاریس و اقامت در « کوی بین المللی هنرها » ( ۱۳۵۲ )؛
- سفر به یونان و مصر ( ۱۳۵۳ ).
سهراب سپری مدتی در اداره ی کل اطلاعات وزارت کشاورزی با سمت سرپرست سازمان سمعی و بصری در سال ۱۳۷۷ مشغول به کار شد. از مهر ۱۳۴۰ نیز شروع به تدرسی هنرکده ی هنرهای تزئینی تهران نمود. در اسفند همین سال بود که از کلیه ی مشاغل دولتی به کلی کناره گیری کرد.
از جمله نمایشگاه های نقاشی که یا سهراب سپهری در آن ها حضور داشت، یا نمایشگاه انفرادی وی بودند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- اولین دوسالانه ی تهران ( فروردین ۱۳۳۷ )؛
- دوسالانه ی ونیز ( خرداد ۱۳۳۷ )؛
- دو سالانه ی دوم تهران ( فروردین ۱۳۳۹، برنده ی جایزه ی اول هنرهای زیبا )؛
- نمایشگاه انفرادی در تالار عباسی تهران ( اردیبهشت ۱۳۴۰ )؛
- نمایشگاه انفرادی در تالار فرهنگ تهران ( خرداد ۱۳۴۱، دی ۱۳۴۱ )؛
- نمایشگاه گروهی در گالری گیل گمش ( تهران، ۱۳۴۲ )؛
- نمایشگاه انفرادی در استودیو فیلم گلستان ( تهران، تیر ۱۳۴۲ )؛
- دوسالانه ی سان پاولو ( برزیل، ۱۳۴۲ )؛
- نمایشگاه گروهی هنرهای معاصر ایران ( موزه بندر لوهار، فرانسه، ۱۳۴۲ )؛
- نمایشگاه گروهی در گالری نیالا ( تهران، ۱۳۴۲ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری صبا ( تهران، ۱۳۴۲ )؛
- نمایشگاه گروهی در گالری بورگز ( تهران، ۱۳۴۴ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری بورگز ( تهران، ۱۳۴۴ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون ( تهران، بهمن ۱۳۴۶ )؛
- نمایشگاه گروهی در گالری مس تهران (۱۳۴۷ )؛
- نمایشگاه جشنواره ی روایان ( فرانسه، ۱۳۴۷ )؛
- نمایشگاه هنر معاصر ایران در باغ موسسه گوته ( تهران، خرداد ۱۳۴۷ )؛
- نمایشگاه دانشگاه شیراز ( شهریور ۱۳۴۷ )؛
- جشنواره ی بین المللی نقاشی در فرانسه ( اخذ امتیاز مخصوص، ۱۳۴۸ )؛
- نمایشگاه گروهی در بریج همپتن امریکا ( ۱۳۴۹ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری بنسن نیویورک ( ۱۳۵۰ )؛
- نمایشگاهانفرادی در گالری لیتو ( تهران، ۱۳۵۰ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری سیروس ( پاریس، ۱۳۵۱ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون تهران ( ۱۳۵۱ )؛
- اولین نمایشگاه هنری بین المللی تهران ( دی ۱۳۵۳ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون تهران ( ۱۳۵۴ )؛
- نمایشگاه هنر معاصر ایران در « بازار هنر » ( بال، سوییس، خرداد ۱۳۵۵ )؛
- نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون تهران ( ۱۳۵۷ ).
سهراب در آغاز کار شاعری تحت تاثیر شعرهای نیما بود و این تاثیر در « مرگ رنگ » به خوبی مشهود است و در آثار بعدی او کم کم کارش شکل می گیرد و شعرش با دیگر شاعران هم دوره ی خویش متمایز می گردد. از جمله مجموعه شعرهای دیگر سهراب سپهری می توان به این عنوان ها اشاره نمود:
- آوار آفتاب ( ۱۳۴۰ )؛
- شرق اندوه ( ۱۳۴۰ )؛
- حجم سبز ( ۱۳۴۶ )؛
- هشت کتاب ( ۱۳۵۶ ).
برخی از اشعار وی در سال های ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ در فصلنامه ی « آرش » به چاپ رسید.

سهراب سپهری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در بیمارستان پارس تهران به علت مبتلا بودن به بیماری سرطان درگذشت. طبق وصیت خودش، پیکر وی در صحن شرقی امامزاده علیمحمد باقر (ع) در قریه ی مشهد اردهال در کاشان ( این صحن معروف به صحن سردار است. ) به خاک سپرده شد.

منابع:
- سخنوران نامی معاصر ایران، جلد سوم / سید محمد باقر برقعی، ص. ۱۸۲۷ - ۱۸۲۶.
- فرهنگ شاعران زبان پارسی از آغاز تا امروز / عبد الرفیع حقیقت ( رفیع )، ص. ۲۶۸.
- یادمان سهراب سپهری / زیر نظر محمد رضا لاهوتی و به کوشش ناصر بزرگمهر و یاری محمد وجدانی، چاپ اول.
- چشمه ی روشن، دیداری با شاعران / دکتر غلامحسین یوسفی، چاپ سوم، ص. ۵۵۸ - ۵۶۷.
- خلوت انس / مشفق کاشانی ( عباس کی منش )، چاپ اول، ص. ۲۰۵ - ۲۱۳.
- سهراب سپهری، رضا مافی / گردآوری و تنظیم: مرکز هنرهای تجسمی.
- آثار آل قلم، منتخب یازده قرن نظم و نثر فارسی / حمید گروگان، چاپ اول، ص. ۳۱۶.
- مولفین کتب چاپی فارسی و عربی / خانبابا مشار، جلد سوم، ص. ۳۷۱ - ۳۷۲.
- سهراب سپهری و نمایشگاه آثار او / اکبر تجویدی، سخن، دوره ی ۱۳، ش. ۲ ( خرداد ۱۳۴۱ )، ص. ۲۴۳ - ۲۵۰.
- شعر معاصر ایران از بهار تا شهریار، جلد دوم / حسنعلی محمدی، ص. ۵۹۹ - ۶۰۵.




هدایت عباس زاده ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 2:2 صبح

عشـق مـیـان دو فـرد طــی چنـــدین مرحله متفاوت تکامل می یـابد که به مـنـظور بــقای عشق هر کدام ازاین مراحل اهمیت خاص خود را دارا میباشد این مراحل شامل:

مجذوب شدن، دلربایی، هوس (اشتیاق مفرط)، صمیمیت و تعهد است:

1- مرحله مجذوب شدن
واکنــش مـثـبـت نسـبت به یک شخص است که خود به دو مرحله تقسیم بندی میگردد:

* مجذوب شدن فیزیکی :
هنگامــی روی مــــی دهد که جـسم شمـا نــــسبت به یک شخص از خود واکنش نشان میدهد. واکنشهایی همچون: افزایش ضربان قلب، افزایش درجه حرارت بدن، تعریق کف دستها و دلهرگی. این مرحله سطحی ترین و ابتدایی ترین مرحله عشق میباشد اما در عین حال یکی از قدرتمند ترین عوامل است.

* مجذوب شدن عاطفی :
هنگامی که اوضاع و احوال مساعد و مطلوب باشد شکل میگیرد. پس از آنکه شما از لحاظ فیزیکی مجذوب شخصی گردید سپس باب گفتگو را با وی خواهید گشود و اگر متوجه شدید که اشتراکاتی با یکدیگر دارا میباشید از قبیل سرگرمیها، طرز تفکر، ایدئولوژی، شغل، تحصیلات، علایق و دیگر زمینه های مشترک سپس از لحاظ احساسی مجذوب یکدیگر خواهید گشت.

همچنین مجذوب شدن از لحاظ عاطفی حتی میتواند در فقدان مجذوب شدن از لحاظ فیزیکی نیز به وقوع بپیوندد. در این صورت پیوند و رابطه مستحکم تری ممکن است میان دو فرد ملاقات کننده پدید آید. زیرا پیشداوریها و پیش فرضهای مبتنی بر ظاهر فیزیکی دیگر وجود نخواهند داشت.

2-دلربایی
در اصل به عمل تلاش برای تاثیرگذاری و جلب توجه و نظر فردی دیگر توسط توجه متقابل و اهدای هدایا و غیره اطلاق میگردد. دلربایی نیز دو قسم است:

دلربایی خودخواهانه و دلربایی غیر خودخواهانه و با خلوص نیت.
* دلربایی خود خواهانه :*
هنگامی روی میدهد که شما اقدام به اعمال رمانتیک میزنید صرفا بمنظور منفعت شخصیی خودتان. مانند هدیه دادن برای تحت تاثیر قرار دادن شریک خود. در واقع شما دلربایی را بعنوان یک آلت و به عنوان معامله بکار میبرید.

* دلربایی خالصانه : * هنگامی روی میدهد که شما تنها برای دلخوشی و لذت شریکتان دست به اعمال رمانتیک میزنید. شما نیز تنها از خوشحالی و لذت شریک خود ابراز خوشنودی میکنید.

دلربایی (و یا عشق) خودخواهانه خیلی زود به سردی گراییده و زایل میگردد. اما دلربایی ( و یا عشق) عاری از هر گونه خودخواهی تداوم خواهد یافت. از آنجایی که دلربایی و رمانتیک بودن یک عمل میباشد بسیاری از افراد که مدت زیادی را با یکدیگر گذرانده اند آن را به دست فراموشی میسپارند اما با تلاش آگاهانه قادر خواهند بود شعله های آن را مجددا افروخته سازند.

3- مرحله هوس-اشتیاق مفرط
آرزوی داشتن فردی، تا آن حد که جدایی از آن فرد غیر ممکن میگردد. این هنگامی است که رابطه احساسی مبدل به رابطه فیزیکی میگردد. این مرحله بسیار حائز اهمیت است. این مرحله لحظه ای است که رابطه به یک دو راهی منشعب میگردد که دو فرد میباید یکی از آن دو راه را برای ادامه مسیر برگزینند: یک راه که به تباهی می انجامد و مسیر دیگر که به مرحله والاتر منتهی میگردد.

4- مرحله صمیمیت
به یک ارتباط تنگاتنگ و بسیار نزدیک اطلاق میگردد. دو فرد افکار، عقاید، احساسات و رویاهایشان را با یکدیگر قسمت میکنند. در یک صمیمت حقیقی چیزی برای پنهان ساختن از یکدیگر وجود نخواهد داشت. صمیمیت یک پدیده ناگهانی نبوده بلکه یک روند تدریجی و پیشرونده میباشد که هیچگاه متوقف نمیگردد. هرگاه صمیمیت در یک رابطه وجود نداشته باشد ممکن است آن رابطه برای مدتی دوام بیاورد اما همیشگی نخواهد بود.

5- مرحله تعهد
به التزام برای صادق و وفادار ماندن به همسر خود در سراسر سختیها و خوشیهای زندگی اطلاق میگردد. اگر شما قادر بوده اید تا این مرحله از عشق پیشروی کنید پس چرا میخواهید به همه چیز پشت پا بزنید؟ به یکدیگر گوش دهید، با یکدیگر سازش کنید و به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به این مرحله و موفقیت مسیر دشواری را پیموده اید. بنابراین قدر جایگاه خود را بدانید.

?رحمان | 1386/4/6 | پیوند | 0 نظر | ارسال نظر

چراغ خطر در چهارراه صیغه
«ازدواج موقت یکی از مترقی‌ترین قواعد شرعی اسلام است که در زمینه ارتباط میان زن و مرد طراحی شده است.» این نظر دکتر علی اصغر احمدی مدیر مؤسسه روان‌شناسی دانشگاه تهران - درباره ازدواج موقت است. حرف جدیدی نبود اما وقتی که بعد از چند سال دوباره بازگو شد، صف‌آرایی موافقان و مخالفان بیشتر به چشم آمد. نظرات متفاوت راجع به سخنان وزیر کشور، به موجی در جامعه بدل شد که هنوز هم فروکش نکرده است. مصطفی پورمحمدی از موضوعی سخن گفته بود که سال‌ها پیش هاشمی‌رفسنجانی (رئیس‌جمهور وقت) هم در موردش صحبت کرد و آن زمان نیز حرف و حدیث‌های فراوانی در پی داشت. «برداشتن موانع برای ازدواج موقت»؛ این تمام آن چیزی است که در هر بار مطرح‌شدنش، توفانی راه انداخته که سرعت حرکتش به اندازه شنیدن یک خبر مهم بوده و ایران را در کمتر از چند ساعت درنوردیده است. نظر موافقان در هیاهوی موج مخالفت‌ها شنیده نشده است. این واژه‌ها را پی بگیرید تا چالش نظرات آنها، چراغ خطر پیرامون ازدواج موقت را خاموش کند. ● قاعده مترقی اسلام «ازدواج موقت یکی از مترقی‌ترین قواعد شرعی اسلام است که در زمینه ارتباط میان زن و مرد طراحی شده است.» این نظر دکتر علی اصغر احمدی مدیر مؤسسه روان‌شناسی دانشگاه تهران - درباره ازدواج موقت است. او گرایش به ازدواج موقت را بر اساس یک چرخه، این‌گونه توضیح می‌دهد: «فردگرایی افراد، دور شدن آنها از جمع و گسسته‌شدن تدریجی ارتباطات جمع‌گرایانه، موجب شده ازدواج دائم برای عده‌ای امکان‌پذیر نباشد. وقتی میزان آماری ازدواج دائمی پایین است، ‌اگر قاعده‌ای به نام ازدواج موقت هم نباشد، افراد ناگزیر به روابط نامشروع روی می‌آورند. چنین ارتکاب به گناهی وقتی خطرناک می‌شود که پس از آن، ارتکاب به سایر گناه‌ها هم به‌راحتی انجام گیرد. ترک بسیاری از واجبات، در همین مرحله انجام می‌شود. پس وجود ازدواج موقت به عنوان یک روش شرعی و قانون لازم است» احمدی معتقد است ازدواج موقت به یک شکل نیست و در حقیقت از نظر اسمی «موقت» است چون دارای زمان مشخص و شروط گوناگون است. او با اشاره به مسئله زمان‌ ازدواج، از ازدواج یک ساعته تا ۹۹ ساله می‌گوید و تاکید می‌کند که افراد می‌توانند در این‌گونه ازدواج‌ها، نحوه ارتباط، ‌زمان و میزان آن و البته مبلغی که به عنوان مهریه به زن تعلق می‌گیرد را مشخص کنند. از نظر احمدی این ازدواج، نوعی ازدواج انعطاف‌پذیر است که افراد می‌توانند خود را با آن تطبیق دهند. آن دسته افرادی که نیاز به ازدواج دارند، با این روش می‌توانند علاوه بر رفع نیاز، از مشکلات و گناهان ارتباطات غیرسالم هم رهایی یابند. در واقع ازدواج موقت باعث می‌شود آن چیزی که در نهان جامعه وجود دارد و به دلیل عدم رعایت شئونات شرعی به زنا بدل می‌شود، جنبه شرعی به خود گیرد و راه گناه را ببندد. به نظر دکتر احمدی، موضوع ثبت ازدواج در شناسنامه یا سند - چه در ازدواج دائم و چه در ازدواج موقت - یک امر مدنی است، نه شرعی و به همین دلیل، خواندن صیغه محرمیت میان افراد، بسیار مهم‌تر از ثبت آن است. احمدی با پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است فرزندانش ازدواج موقت کنند نشان می‌دهد که فقط در حرف با ازدواج موقت موافق نیست بلکه این جریان برایش خیلی جدی است؛ «اگر من به عنوان پدر مطلع باشم که فرزندم رابطه‌ای خارج از محدوده شرع دارد، حاضرم با رضایت کامل، شرایط انجام ازدواج موقت را برای فرزندم فراهم کنم تا حداقل آن رابطه مشروع باشد». مدیر مؤسسه روان‌شناسی دانشگاه تهران با این جمله پاسخ ما را می‌دهد. او البته ذکر می‌کند که ازدواج موقت برای دخترها مکروه است بلکه این ازدواج برای افرادی سفارش شده که به هر دلیل از شرایط انجام ازدواج دائم محرومند. ● مخالفت با شرع ممنوع «مگر ما می‌توانیم جلوی شرع اسلام بایستیم؟ ما شیعه‌ایم و موافق تمام قواعد و دستورات دین.» حامد سلیمانیان هر چند با این تصمیم‌گیری، حتی از طرف خانواده و اطرافیانش تحت فشار قرار گرفته ‌اما برای نظر خود دلایل خاصی دارد. حرف‌های او که مدیریت فرهنگسرای خانواده را بر عهده دارد، خواندنی است؛ «ما نمی‌توانیم اصل ماجرای ازدواج موقت را زیر سؤال ببریم ولی آنچه که مطرح است این است که آیا ازدواج موقت در جامعه فعلی ما فرآیند مثبتی است یا نه؟». سلیمانیان معتقد است جامعه در مقابل این ماجرا گارد گرفته و این از دو جهت قابل بررسی است؛ اول اینکه چرا جامعه نسبت به ازدواج موقت دید منفی دارد و دیگر اینکه چطور می‌شود این دید منفی را از بین برد. دید منفی جامعه قطعا به خاطر شنیدن، دیدن، خواندن یا تجربه کردن مواردی از تعدد زوجین از جانب افرادی بوده که نباید ازدواج موقت می‌کرده‌اند یا نتوانسته‌اند بعد از ارتکاب چنین کاری، وضعیت زندگی خود را به صورت متعادل تحت کنترل داشته باشند. اما پاک شدن این موضع منفی فقط به آگاهی نیازمند است چون یک وجه ترس، نادانی است و اکثر مردم به خاطر عدم اطلاع، از ازدواج موقت می‌ترسند. مردم نمی‌دانند ازدواج موقت چیست، برای چه افرادی توصیه می‌شود و اصلا چه چهارچوبی دارد. ● صیغه یک نوع نامزدی «ازدواج موقت موضوعی است که در صورت فراهم بودن شرایط، واجب است و در غیر این صورت حرام، درست مثل روزه که برای عده‌ای ممنوع است.» باهر که استاد رشته رفتارشناسی دانشگاه شهید بهشتی است، عقیده دارد متعه، صیغه و نکاح منقطع جزء امور خاص هستند. در امور عام، قانون باید راهکار را مشخص کند اما در امور خاص، دستور خدا و نظر مراجع تقلید مهم است. مهم این است که ازدواج موقت براساس سنت، قرآن، اجماع و عقل، حرام اعلام نشده است. حسین باهر به فتوای حضرت آیت‌الله گلپایگانی - مرجع تقلید - اشاره می‌کند که صیغه دختر بالغ رابدون اجازه پدر جایز می داند. باهر به انتقاد از خانواده‌هایی می‌پردازد که اگر فرزندانشان دوست پسر یا دختر داشته باشند آن را عیب نمی‌دانند اما صیغه - که یک نوع از نامزدی است - را بد می‌دانند. استاد رفتارشناسی دانشگاه شهید بهشتی، درباره تفاوت ازدواج موقت ما با ازدواج‌های دوستانه‌ای که در غرب رایج است، به حلقه مفقوده خدا محوری میان غربیان اشاره می‌کند. باهر می‌گوید:« در مسائل دینی ما، محور انجام امور، خداوند است، مثل نیتی که برای خواندن نماز یا گرفتن روزه می‌کنیم. جالب اینکه غربی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که هیچ ساز و کاری در دنیا نتوانسته مسئله جنسی را هدایت کند و تنها فقه شیعه است که با اتخاذ مکانیزم عقد موقت توانسته این موضوع را هدایت و جهت‌دهی کند. البته خیلی‌ها هم عادت کرده‌اند که به دین به صورت گزینشی نگاه کنند. نمی‌توان به آنهایی که می‌خواهند فقط یک تکه از دین را به نفع خود مهم جلوه دهند، اجازه سوءاستفاده داد؛ یعنی اگر کسی بخواهد در اصول اسلام فقط از صیغه بهره‌مند شود، آن شخص باید محدود شود». ● ازدواج موقت تعریف نشده است فاطمه امینی - مدیر کانون مهر و ماه (مرکز برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های جوان در فرهنگسرای خانواده) – است؛ یکی از موافقان جدی ازدواج موقت که البته انجامش را در شرایط فعلی دشوار می‌داند. او می‌گوید: «فلسفه وجود ازدواج موقت برای برطرف کردن مشکلات افرادی است که شرایط لازم برای ازدواج دائم را ندارند. ازدواج موقت از زمان پیامبر(ص) وجود داشته تا اینکه در ایام خلیفه بودن عمر ممنوع می‌شود». مدیر کانون مهر و ماه می‌گوید: «ازدواج موقت نوعی درمان خاص برای یک معضل خاص است. نمی‌توانیم بگوییم همه جوان‌های ما شرایط ازدواج دائم را ندارند چون همه ما در تجملات غرق شده‌ایم. شرایط ازدواج را خودمان سخت کرده‌ایم و حالا از بالا رفتن سن ازدواج و پایین آمدن آمار ازدواج نگرانیم. به همین دلیل هم نباید فکر کنیم همه جوان‌ها می‌توانند ازدواج موقت انجام دهند. اما از طرفی هم نمی‌شود ازدواج موقت را کلا قدغن کرد. در واقع این کار نادیده گرفتن واقعیتی است که در جامعه وجود دارد. واقعیت یعنی افرادی که باید ازدواج کنند و ازدواج دائم هم برایشان مقدور نیست». امینی از دقیق بودن قواعد شرعی در ازدواج موقت می‌گوید و اینکه ازدواج موقت نمی‌تواند به ضرر دختران تمام شود. او می‌گوید: «براساس قواعد اسلام، دختران باکره برای انجام ازدواج موقت نیاز به اذن پدر دارند و در تمام موارد ازدواج موقت، حدود ویژه‌ای باید رعایت شود که مدت زمان عقد و میزان مهریه جزو مهم‌ترین آنهاست.» یکی از تحلیل‌های مهمی که درباره ازدواج موقت وجود دارد، توسط شهید مطهری بیان شده است. معلم شهید معتقد است بین زمانی که بلوغ صورت می‌گیرد تا هنگام ازدواج دختران و پسران، فاصله‌ای طولانی وجود دارد که باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. به همین دلیل ایشان موضوع نامزدی اسلامی را مطرح می‌کنند که همان ازدواج موقت است.



هدایت عباس زاده ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 2:0 صبح

مرداب برای به دست آوردن نیلوفر سالها میخوابه تا آرامش نیلوفر بهم نخوره.پس اگه کسی رو دوست داری برای داشتنش سالها صبر کن.
 
امتیاز فعلی: 3.07  (کل آرا: 15 )        
 www.loo3.com age ashk boody too cheshmam hich vaght vase moondanet gerie nemikardam.
 
امتیاز فعلی: 1.88  (کل آرا: 8 )         امتیازدهید:     ارسال توسط: sara
 www.loo3.com اگر من لیلی بشم تو مجنون من سام بشم تو نرگس من شیرین بشم تو فرهاد و من هوا بشم تو هیچوقت آدم نمی شی
 
امتیاز فعلی: 3.14  (کل آرا: 14 )            ارسال توسط: ایمان
 www.loo3.com زندگی را دوست دارم در کنار تو ، گذر زمان را دوست دارم در آغوش تو و مرگ را دوست دارم در نبود تو .
 
امتیاز فعلی: 3.00  (کل آرا: 15 )          ارسال توسط: simin
 www.loo3.com اگه بگی دوسم نداری جوجو میشم میرم تو باغچه اونقدر جیک جیک میکنم تا گربه بیاد منو بخوره!
 
امتیاز فعلی: 3.56  (کل آرا: 16 )             ارسال توسط: یگانه
 www.loo3.com عجب چرخه ی عجیبی"زن از سوسک میترسه"سوسک از موش میترسه"موش از گربه میترسه"گربه از سگ میترسه"سگ از مرد میترسه"مرد هم از زن میترسه!!!
 
امتیاز فعلی: 3.92  (کل آرا: 12 )            ارسال توسط: یگانه
 www.loo3.com "الاغ چرا sms نمی زنی" . . . . برنامه امشب سینماهای تهران و شهرستانها
 
امتیاز فعلی: 3.11  (کل آرا: 9 )         امتیازدهید:     ارسال توسط: فاطمه
 www.loo3.com سازنده ترین کلمه((گذشت)) است...آن را تمرین کن. پرمعنی ترین کلمه((ما)) است...آن را به کار بر. عمیق ترین کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده. بی رحم ترین کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن. خودخواهانه ترین کلمه((من)) است...از آن حذر کن. نا پایدارترین کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر. بازدارنده ترین کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن. با نشاط ترین کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز. پوچ ترین کلمه((طمع)) است...آن را بکش. سازنده ترین کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن
 
امتیاز فعلی: 3.37  (کل آرا: 62 )          ارسال توسط: ghazal
 www.loo3.com اون چیه که اولش منم دومش تویی و آخرشم زبون؟ گل گاو زبون
 
امتیاز فعلی: 3.26  (کل آرا: 61 )             ارسال توسط: shazekocholo
 www.loo3.com می دونی فرق تو با عشق، زندگی و گل چیه؟ عشق یک کلمه است اما تو معنیه اونی. زندگی اجباره اما تو دلیل اونی. گل یه گیاهه اما تو عطره اونی....



هدایت عباس زاده ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 1:55 صبح

on 2007/6/25 7:30:00 (12 reads)

Sony Ericsson Z250i

 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 26886 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : K530i
on 2007/6/19 12:34:40 (73 reads)

Sony Ericsson K530i

 

Rating: 5.00 (1 vote) - Rate this News - Read More... | 28123 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : W960i
on 2007/6/19 12:27:45 (131 reads)

Sony Ericsson W960i

 

Rating: 10.00 (1 vote) - Rate this News - Read More... | 28941 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : W660i
on 2007/5/25 7:01:46 (286 reads)

Sony Ericsson W660i

 

Rating: 9.00 (1 vote) - Rate this News - Read More... | 29010 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : P1i
on 2007/5/25 6:51:23 (360 reads)

Sony Ericsson P1i

 

Rating: 9.00 (1 vote) - Rate this News - Read More... | 29470 bytes more | 1 comment
Sony Ericsson : T250I
on 2007/5/25 6:41:52 (125 reads)

Sony Ericsson T250i

 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 25714 bytes more | 1 comment
Sony Ericsson : J120i
on 2007/3/23 7:40:08 (229 reads)

Sony Ericsson J120i

 

Rating: 4.00 (1 vote) - Rate this News - Read More... | 24955 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : K220i
on 2007/3/23 7:35:59 (244 reads)

Sony Ericsson K220i

 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 25688 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : K850i
on 2007/6/19 12:36:47 (147 reads)

Sony Ericsson K850i

 

Rating: 10.00 (1 vote) - Rate this News - Read More... | 28636 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : W910i
on 2007/6/19 12:30:36 (106 reads)

Sony Ericsson W910i

 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 28490 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : Z320i
on 2007/6/19 12:25:35 (25 reads)

Sony Ericsson Z320i
 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 26862 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : W580i
on 2007/5/25 6:54:59 (282 reads)

Sony Ericsson W580i

 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 28957 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : S500i
on 2007/5/25 6:45:40 (257 reads)

Sony Ericsson S500i

 

Rating: 10.00 (2 votes) - Rate this News - Read More... | 27888 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : T650i
on 2007/5/25 6:37:37 (135 reads)

Sony Ericsson T650i

 

Rating: 0.00 (0 votes) - Rate this News - Read More... | 28616 bytes more | Comments?
Sony Ericsson : K810i
on 2007/3/23 7:38:37 (847 reads)

Sony Ericsson K810i

 

Rating: 4.00 (4 votes) - Rate this News - Read More... | 28726 bytes more | Comments?

 

سه دقیقه مکالمه رایگان برای گوشی های سونی اریکسون

برای این کار از منوی گوشی وارد Contacts شوید. از قسمت Option گزینه Groups را انتخاب کرده و New Groupsرا انتخاب کنید.حال گروهی بسازید و تمامی مخاطبین (حداکثر 15 عدد)خود را در آن اضافه(Add) کنید و done را بزنید. حال از منوی گوشی وارد setting شده و تب calls شوید.Manage Calls را بیابید و وارد شوید . از منوی آمده Closed Groups را انتخاب کرده ، از منوی Edit List،New Group را انتخاب کنید و Add را بزنید.اسمی که برای گروه خود در Contacts اتخاب کرده اید را وارد کنید و Continue را بزنید.
در قسمت Index 0 را پاک کرده و تعداد مخاطبین خود (15)را وارد کنید.(البته اگر عددی بیشتر وارد کردید عیبی نداره)و Save را بزنید . حال گروهی که اضافه شده است را به جای استاندارد انتخاب کنید. به منوی قبلی بازگشته (Closed Groups) و Open Calls را انتخاب کرده و روی On بگذارید. بعد باید به Contacts برید و از اونجا شماره مورد نظرتون رو انتخاب کنید و ۳ دقیقه رایگان مکالمه کنید .

" این ترفند با گوشی های K310,K510,K600,K700,K750,K800 و تمامی سری W تست شده "



هدایت عباس زاده ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 1:26 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :6671
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
هدایت عباس زاده
دوستدار عشق f-b
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<